mardi 1 juillet 2014

Exercice: croquis de personnages sur le vif - Exercise: drawing people on location

 Ah, les personnages,un de mes points faibles, surtout quand certains prennent un malin plaisir à changer de position dès que j'ai posé le premier trait ! Suivant des conseils de "pros" sur Facebook, je tente de retrouver d'abord les lignes principales au crayon... J'ai encore du travail devant moi !
Ah, drawing people, one of my weak points, particularly when some of them deliberately change position as soon as I start drawing them ! Following some "Pros" ' advice on Facebook, I now try to draw the basic lines and directions with a pencil first.... Still a long way to go !!



3 commentaires:

  1. These are lovely studies. What a useful exercise, a shame they move about though

    RépondreSupprimer
  2. Nicely done, Martine! Good perspective in these poses.

    RépondreSupprimer
  3. Wonderful, Martine! You have great gestures! For people in landscapes, gestures are all that is needed!

    RépondreSupprimer